+48 604 532 800 biuro@testoleju.pl

 Wzornik stanu oleju silnikowego (wszelkie prawa zastrzeżone) w silniku z zapłonem iskrowym (benzynowy)

Dodatkowa informacja (warto przeczytać i stosować): celem bardziej wnikliwej analizy z użyciem naszego testera oleju silnikowego warto wykonać dwa testy oleju 1. z miarki poziomu oleju 2. z miski olejowej (z użyciem np: dłuższego elementu, rurki etc) celem weryfikacji stopnia „zakoksowania” oleju silnikowego (porównanie obydwu wyników daje wiele informacji (w takim przypadku do porównania z wzornikiem wybrać też gorszy wynik – najczęściej ten z miski olejowej) . Dla lepsze analizy spadku lepkości oleju silnikowego warto wykonać zdjęcia po 5, 10, 40 i 50 minutach, pozwala to na określenia spadku lepkości (paliwo w oleju) i zanieczyszczeń (w tym zakoksowania oleju) Jeżeli z oleju wyczuwany jest intensywny zapach benzyny – plama oleju na testerze bardzo intensywnie rozlewa się w przeciągu pierwszych 10 minut to oznacza duży spadek lepkości oleju mogący mieć swoją przyczynę w zwiększonej ilości benzyny w oleju silnikowym. W takim przypadku czym prędzej wymienić olej i dokonać weryfikacji przyczyny takiego stanu oleju (zaleca się wykonać pełny technicznie zakres diagnostyki obciążeniowej wraz ze sprawdzeniem urządzeń odpowiedzialnych za ograniczenie emisji spalin) 

czerwony natychmiast wymień olej, trwałość oleju 0%

(stan krytyczny, wymień natychmiast olej, koniecznie wykonaj weryfikację sprawności wraz z użyciem pełnej technologii poprawnej wymiany oleju z płukaniem silnika i zastosowaniem pełnych pakietów LSPI/SPI & Friction Solution z nanotechnologią Panther P52 (*) Celem odzyskania odpowiedniego stanu oleju w silniku może być potrzebne podwójne płukanie silnika i zastosowanie większej dawki nanotechnologii!

żółty – stan ostrzegawczy, możliwa trwałość oleju jedynie ok. 20%

(wpływający na spadek sprawności, trwałości, lepiej jak najszybciej wymienić olej (nie przeciążaj silnika w szczególności jeżeli jest wyczuwalny intensywnych zapach benzyny), z płukania silnika i dla celów poprawy sprawności zastosuj pełny pakiet LSPI/SPI & Friction Solution z nanotechnologią Panther P52 (*) 

żółto zielony – olej w normie, możliwa trwałość oleju ok. 45-50%

(przy następnej wymianie zastosuj pakiet LSPI/SPI & Friction Solution z nanotechnologią Panther P52 (*) 

ciemno zielony – olej w normie, możliwa trwałość oleju ok. 70%

jasno zielony olej w normie, trwałość oleju ok. 95-100%

(po poprawnej wymianie oleju, płukaniu silnika i zastosowaniu pakietu LSPI/SPI & Friction Solution )

  

(*)zalecenie dla silników w których pakiet LSPI/SPI & Friction Solution z nanotechnologią Pather P52 nie był zastosowany (cały pakiet minimalizowania negatywnych zjawisk lub pakiet Friction Solution) lub ma nastąpić zaaplikowanie dawki uzupełniającej.

Więcej informacji o pakietach minimalizowania negatywnych zjawisk znajdziesz na www.lspisolution.pl

Właścicielem serwisu jest 44tuning Performance Center  Opole – Przedsiębiorstwo 44 Joanna Halicka  46-022 Kępa k/Opola ul. Opolska 30. Powielanie, drukowanie, kopiowanie, powoływanie się, wykorzystywanie treści, zdjęć, wartości intelektualnej (w tym wyników badań porównawczych umieszczonych jako wzornik odczytu, interpretacji wyników) we wszelkich celach w tym konkurencyjnych, komercyjnych, rozpowszechnianie w jakikolwiek sposób materiałów zawartych na stronach serwisu www.testoleju.pl  bez pisemnego zezwolenia jest zabronione!

Korzystanie z wzornika umieszczonego na niniejszej stronie, powoływanie się na niego, jego wyniki, interpretacje, w szczególności przy wykorzystaniu innego rodzaju testera oleju – nie naszej produkcji –  zabronione!

Wszystkie elementy graficzne, zdjęcia i teksty są chronione prawem autorskim należącym do ich autorów. Ponadto przedstawione informacje nie stanową oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.