Wzornik stanu oleju silnikowego w silniku z zapłonem iskrowym (benzynowy)
czerwony – natychmiast wymień olej, trwałość oleju 0%
(stan krytyczny, wymień natychmiast olej, koniecznie wykonaj weryfikację sprawności wraz z użyciem pełnej technologii poprawnej wymiany oleju z płukaniem silnika i zastosowaniem pełnych pakietów LSPI/SPI & Friction Solution z nanotechnologią Panther P52 (*) Celem odzyskania odpowiedniego stanu oleju w silniku może być potrzebne podwójne płukanie silnika i zastosowanie większej dawki nanotechnologii!
żółty – stan ostrzegawczy, możliwa trwałość oleju jedynie ok. 20%
(wpływający na spadek sprawności, trwałości, lepiej jak najszybciej wymienić olej (nie przeciążaj silnika w szczególności jeżeli jest wyczuwalny intensywnych zapach benzyny), z płukania silnika i dla celów poprawy sprawności zastosuj pełny pakiet LSPI/SPI & Friction Solution z nanotechnologią Panther P52 (*)
żółto zielony – olej w normie, możliwa trwałość oleju ok. 45-50%
(przy następnej wymianie zastosuj pakiet LSPI/SPI & Friction Solution z nanotechnologią Panther P52 (*)
ciemno zielony – olej w normie, możliwa trwałość oleju ok. 70%
jasno zielony – olej w normie, trwałość oleju ok. 95-100%
(po poprawnej wymianie oleju, płukaniu silnika i zastosowaniu pakietu LSPI/SPI & Friction Solution )
(*)zalecenie dla silników w których pakiet LSPI/SPI & Friction Solution z nanotechnologią Pather P52 nie był zastosowany (cały pakiet minimalizowania negatywnych zjawisk lub pakiet Friction Solution) lub ma nastąpić zaaplikowanie dawki uzupełniającej.