+48 604 532 800 biuro@testoleju.pl

   Wzornik stanu oleju silnikowego (wszelkie prawa zastrzeżone) w silniku z zapłonem iskrowym (benzynowy)

Dodatkowa informacja (warto przeczytać i stosować): celem bardziej wnikliwej analizy z użyciem naszego testera oleju silnikowego warto wykonać dwa testy oleju 1. z miarki poziomu oleju 2. z miski olejowej (z użyciem np: dłuższego elementu, rurki etc) celem weryfikacji stopnia „zakoksowania” oleju silnikowego (porównanie obydwu wyników daje wiele informacji (w takim przypadku do porównania z wzornikiem wybrać też gorszy wynik – najczęściej ten z miski olejowej) . Dla lepsze analizy spadku lepkości oleju silnikowego warto wykonać zdjęcia po 5, 10, 40 i 50 minutach, pozwala to na określenia spadku lepkości (paliwo w oleju) i zanieczyszczeń (w tym zakoksowania oleju) Jeżeli z oleju wyczuwany jest intensywny zapach benzyny – plama oleju na testerze bardzo intensywnie rozlewa się w przeciągu pierwszych 10 minut to oznacza duży spadek lepkości oleju mogący mieć swoją przyczynę w zwiększonej ilości benzyny w oleju silnikowym. W takim przypadku czym prędzej wymienić olej i dokonać weryfikacji przyczyny takiego stanu oleju (zaleca się wykonać pełny technicznie zakres diagnostyki obciążeniowej wraz ze sprawdzeniem urządzeń odpowiedzialnych za ograniczenie emisji spalin) Tester nie służy do weryfikacji składu fizykochemicznego oleju a bazuje na badaniach i testach w przypadku zastosowania oleju zgodnego z jego kartą charakterystyki i arkuszem danych technicznych – w tym celu informacja poniżej.   

(**) W przypadku potrzeby czy chęci bardziej wnikliwej weryfikacji zgodności, analizy nowego olej z arkuszem danych technicznych czy pobranego oleju w czasie eksploatacji (wnikliwa weryfikacja parametrów fizykochemicznych) w tym poziomu pakietu dodatków, oksydacji, nitracji, poziomu paliwa w oleju czy pierwiastków zużyciowych zaleca się wykonania badań laboratoryjnych.

Jest to zakres szczególnie zalecany w przypadku określenia zgodności nowego oleju z deklaracjami producenta, przyczyn czy konsekwencji  usterek, chęci dokonania zmian w osiągach, pracy w trudnych warunkach czy pod bardzo dużymi obciążeniami, określenia faktycznego stanu czy szczegółowego określenia konsekwencji nasilenia negatywnych zjawisk.

Dlatego za naszym pośrednictwem można dokonać badania laboratoryjne olei silnikowych, przekładniowych, hydraulicznych jak i paliw. W tym celu zapraszamy do bezpośredniego kontaktu.    

czerwony natychmiast wymień olej, możliwa trwałość oleju 0% (**)

(stan krytyczny, wymień natychmiast olej, koniecznie wykonaj weryfikację sprawności wraz z użyciem pełnej technologii poprawnej wymiany oleju z płukaniem silnika i zastosowaniem pełnych pakietów LSPI/SPI & Friction Solution z użyciem przełomowej technologii dodatków do olei i paliwa MyNano (*) Celem odzyskania odpowiedniego stanu oleju w silniku może być potrzebne podwójne płukanie silnika i zastosowanie większej dawki nanotechnologii!

żółty – stan ostrzegawczy, możliwa trwałość oleju jedynie ok. 20% (**)

(wpływający na spadek sprawności, trwałości, lepiej jak najszybciej wymienić olej (nie przeciążaj silnika w szczególności jeżeli jest wyczuwalny intensywnych zapach benzyny), z płukania silnika i dla celów poprawy sprawności zastosuj pełny pakiet LSPI/SPI & Friction Solution z użyciem przełomowej technologii dodatków do olei i paliwa MyNano (*) 

żółto zielony – olej w normie, możliwa trwałość oleju ok. 45-50% (**)

(przy następnej wymianie zastosuj pakiet LSPI/SPI & Friction Solution z użyciem przełomowej technologii dodatków do olei i paliwa MyNano (*) 

ciemno zielony – olej w normie, możliwa trwałość oleju ok. 70% (**)

jasno zielony olej w normie, możliwa trwałość oleju ok. 95-100% (**)

(po poprawnej wymianie oleju, płukaniu silnika i zastosowaniu pakietu pakietów LSPI/SPI & Friction Solution z użyciem przełomowej technologii dodatków do olei i paliwa MyNano)

  

(*)zalecenie dla silników w których pakiet LSPI/SPI & Friction Solution z przełomową technologią MyNano nie był zastosowany (cały pakiet minimalizowania negatywnych zjawisk lub pakiet Friction Solution) lub ma nastąpić zaaplikowanie dawki uzupełniającej.

Więcej informacji o pakietach minimalizowania negatywnych zjawisk znajdziesz na www.mynano.pl

Właścicielem serwisu jest 44tuning Performance Center  Opole – Przedsiębiorstwo 44 Joanna Halicka  46-022 Kępa k/Opola ul. Opolska 30. Powielanie, drukowanie, kopiowanie, powoływanie się, wykorzystywanie treści, zdjęć, wartości intelektualnej (w tym wyników badań porównawczych umieszczonych jako wzornik odczytu, interpretacji wyników) we wszelkich celach w tym konkurencyjnych, komercyjnych, rozpowszechnianie w jakikolwiek sposób materiałów zawartych na stronach serwisu www.testoleju.pl  bez pisemnego zezwolenia jest zabronione!

Korzystanie z wzornika umieszczonego na niniejszej stronie, powoływanie się na niego, jego wyniki, interpretacje, w szczególności przy wykorzystaniu innego rodzaju testera oleju – nie naszej produkcji –  zabronione!

Wszystkie elementy graficzne, zdjęcia i teksty są chronione prawem autorskim należącym do ich autorów. Ponadto przedstawione informacje nie stanową oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.