Wzornik stanu oleju silnikowego w silniku wysokoprężnym (Diesel)
czerwony – natychmiast wymień olej, trwałość oleju 0%
(stan krytyczny, wymień natychmiast olej, koniecznie wykonaj weryfikację sprawności wraz z użyciem pełnej technologii poprawnej wymiany oleju z płukaniem silnika i zastosowaniem nanotechnologii Panther P52 (*) Celem odzyskania odpowiedniego stanu oleju w silniku może być potrzebne podwójne płukanie silnika!
żółty – stan ostrzegawczy, możliwa trwałość oleju jedynie ok. 20%
(wpływający na spadek sprawności, trwałości, lepiej w najbliższym czasie wymienić olej (nie przeciążaj silnika), z płukania silnika i dla celów poprawy sprawności zastosuj nanotechnologię Panther P52 (*)
żółto zielony – olej w normie, możliwa trwałość oleju ok. 50-70%
stan wskazujący na wymieniony olej lecz z pozostałością „starego oleju lub zanieczyszczeń” np: wymiana bez płukania silnika lub silnik wymaga jeszcze oczyszczenia
(przyspieszone degradowanie oleju, krótszy interwał, przy następnej wymianie zastosuj nanotechnologię Panther P52 (*)
ciemno zielony – olej w normie, trwałość oleju ok. 80%
jasno zielony – olej w normie, trwałość oleju ok. 95-100%
(po poprawnej wymianie oleju)
(*)zalecenie dla silników w których nanotechnologia Panther P52 (całe pakiety minimalizowania negatywnych zjawisk) jeszcze nie była zastosowana lub ma nastąpić zaaplikowanie dawki uzupełniającej.